در کنار مسجد، هیأت زدن معنا ندارد

1 آذر 1382 ساعت 7:00

معاون دفتر مقام معظم رهبري معتقد است؛ اين که مداحگري جاي منبر را بگيرد، خطرناک است. چرا که مدّاحي بيان احساسات است دين اسلام فقط بيان احساسات نيست.


شماره نهم ماهنامه خیمه - شوال1424 - آذر1382

هشدار معاون دفتر مقام معظم رهبري نسبت به تبليغ نادرست دين در برخي عزاداري‏ها

معاون دفتر مقام معظم رهبري معتقد است؛ اين که مداحگري جاي منبر را بگيرد، خطرناک است. چرا که مدّاحي بيان احساسات است دين اسلام فقط بيان احساسات نيست. حجت الاسلام و المسلمين مروي، معاون دفتر معظم رهبري در پنجمين همايش تجليل از خدمتگزاران مساجد کشور افزود: مدّاحي شنونده را نسبت به دين تعميق نمي‏کند در حالي که دين اسلام داراي عمق است. اين که، عمق مراسم عاشورا را فراموش کرده به همين ظاهر بسنده کرده‏ايم، گفت: در مراسم ختم‏ها نيز فقط به مدّاحي مي‏پردازيم و ديگر خبري از منبرها نيست. به اعتقاد مروي، صدا و سيما مروج اين قضيه است و ما اعتقاد داريم که به جز مدّاحي و شعر دين ما داراي عمق و معارف است و بايد به اين امور نيز پرداخت. معاون دفتر مقام معظم رهبري با طرح اين سؤال که سينه زني به جواني که امام حسين (ع) را مي‏خواهد بشناسد، چه ياد مي‏دهد، افزود: پخش تکراري نوارهاي عزاداري پاسخگوي نيازهاي جوانان نيست. وي خاطرنشان کرد: گريه‏هاي آنچناني که در اين مراسم نشان داده مي‏شود، مشمئز کننده است و هيچ يک از مراجع تقليد ما اين گونه نعره نمي‏زدند. مروي با بيان اين مطلب که هيچ کس از امام (ره) ولايتي‏تر نبود، گفت: امام جلوه و تجسم يک انسان واقعي بوده ولي آيا يکبار صداي گريه امام را شنيده‏ايد؟

معاون دفتر مقام معظم رهبري يادآور شد: ما از تمام ظرفيت‏هاي ديني کشور استفاده نمي‏کنيم، درايام عاشورا در مساجد بسته است و يک خرابه‏اي يا گاراژ را به عنوان هيأت با پارچه مشکي آذين بسته‏ايم، در حالي که اين انحراف ديني است و در کنار مساجد هيأت زدن معنا ندارد.

.


کد مطلب: 9043

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/issue/9043/کنار-مسجد-هیأت-زدن-معنا-ندارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir